Zaměstnanecké benefity se mění, ale home office a stravenky jsou stále oblíbené
02. 06. 2021

Zaměstnanecké benefity se mění, ale home office a stravenky jsou stále oblíbené

To, že se spousta věcí díky pandemii změnila i na pracovištích a v zaměstnání, je naprosto jasné. Asi si nemusíme připomínat, že velká část zaměstnanců musela zůstat na home office a i ti, kteří home office předtím neznali, ho okusili na vlastní kůži. Ze žádaného zaměstnaneckého benefitu se dokonce v některých případech stalo nutné zlo. Tedy zhruba u třetiny oslovených pracovníků, kteří kvůli pandemii dlouhodobě pracovali ve svojí domácí kanceláři.

Příspěvek na práci z domova

Na druhou stranu pandemie potvrdila, že mnoha zaměstnancům i zaměstnavatelům práce na home office vyhovuje a je pravděpodobné, že budou chtít využívat této možnosti i v klidnějších obdobích. A mnohé firmy tomuto trendu už vykročily vstříc. Například tím, že začaly nebo začnou přispívat na práci z domova. Například na internetové připojení, vybavení domácí kanceláře nebo techniku.

Příspěvek na práci z domova sice zatím poskytuje jen o něco více než deset procent firem, ale očekává se, že jeho podíl v portfoliu zaměstnaneckých benefitů se bude zvyšovat.

Benefity na péči o zdraví

Mezi firmami ale i zaměstnanci současně roste také zájem o zdravotní benefity nebo příspěvky na životní pojištění. Pandemie totiž u někoho více, u někoho méně, pozměnila i naši představu nejlepších zaměstnaneckých benefitů a víc nás nasměrovala k péči o zdraví.

Mnohem víc se tak začínají objevovat benefity jako je zajištění zdravotní péče pro zaměstnance v místě pracoviště, příspěvky na nadstandardní péči, zdravotní konzultace nebo nákup léků a výživových doplňků.

Některé firmy pak prosazují i péči o duševní zdraví zaměstnanců. Covidová doba, izolace na home office i třeba soustředění se na práci s dětmi v jedné domácnosti a péče o ně, případně i o rodiče, byla a někde stále ještě je náročná. To vše zvyšuje stresovou zátěž na každého z nás.

Proto se už dnes firmy zajímají o duševní zdraví svých zaměstnanců a hledají cesty, jak jim ulevit i za pomoci benefitů. Jako je například možnost využití bezplatné a přísně důvěrné poradenské psychologické služby, která je dostupná všem zaměstnancům a často i jejich blízkým příbuzným.

Stravenky stále vedou

Přesto nejoblíbenějším benefitem jsou stále stravenky. Alespoň pro obory jako je bankovnictví, farmaceutický průmysl nebo zákaznická podpora. Ve službách a v gastronomickém odvětví nejsou tak hojně využívány.

V žebříčku nejčastěji poskytovaných benefitů se dále objevují nápoje zdarma, flexibilní pracovní doba a mobilní telefon pro soukromé účely. Oblíbenost používání mobilního telefonu a jeho procentuální zastoupení v žebříčku zaměstnaneckých benefitů je na stejné úrovni jako už zmiňovaný home office.

Iveta Pechová
Autor: Iveta Pechová

Financím se věnuji 19 let. Od roku 2006 jsem byla součástí společnosti Fincentrum, a.s. Od 1. 10. 2019 jsem změnila poskytovatelé zázemí a pracuji pro společnost 4Fin.

Nechci Vás zatěžovat dlouhým čtením, protože ani mě samotnou prostě dlouhé článký nebaví.

A co říci?

Má práce mě nesmírně baví a mám ji ráda. Snažím se ji dělat trochu jinak, než většina ostatních lidí z našeho oboru. Tyto stránky jsou možná i malým důkazem.

Je pro mě důležité se o klienta starat v čase. Důraz kladu na dlouhodobý seriozní vztah, který je založen na důvěře. Klient má byt informován o tom co se děje, na co si dát pozor, čeho se vyvarovat a tyto stránky by alespoň částečně k tomu měly sloužit.

Bude-li Vás cokoliv zajímat, pište, volejte...jsem tu pro Vás.

Ať se Vám daří v osobním i profesním životě a baví Vás se na tyto stránky vracet.

 

 

ZAUJALY VÁS ČLÁNKY NA MÉM WEBU?

Napište svůj email a přihlašte se k jejich odběru.

zpracováním osobních údajů