Pojištění domácnosti pomůže řešit škody po vodě i požáru
28. 08. 2019

Pojištění domácnosti pomůže řešit škody po vodě i požáru

 „Prvně to vypadalo, že škoda nebude tak veliká. Zničené věci po požáru v koupelně jsem nechala od souseda odnést do kontejneru. Jako první mi pomáhal zlikvidovat následky ohně, který vznikl od zkratu topného ventilátoru. Přitápěla jsem jím čtyřměsíčnímu synkovi při koupání. Byl vypnutý, ale nevytáhla jsem ho ze zdi a šla syna uspat do ložnice.“ Líčila mi jedna klientka.

„Jenže pak se večer vrátil můj muž a přes noc se mu vše rozleželo v hlavě. Spočítal si, že škoda bude i z malého požáru přes dvacet tisíc a vzpomněl si, že máme kvůli hypotéce pojištěnou domácnost i na živelní pohromy. Ráno jsem se vzbudila a můj muž nesl z kontejneru ohořelé věci kvůli zdokumentování následků. Oheň poškodil nebo úplně zničil zárubeň dveří, župany, ručníky, pár kousků dětských oblečků a koš na prádlo. Dokonce trošku ohořela i pračka a z ventilátoru zbyl jen kousek šnůry a kovové části. V tu chvíli jsme byli vděční, že jsme si tu pojistku museli k hypotéce na byt sjednat.“

Možná i vám zní ta historka povědomě. Možná jste podobnou slyšeli od přátel, ale stále váháte, jestli si máte domácnost pojistit nebo ne. Třeba máte dokonce pojistku na nemovitost, ale zatím vás ani nenapadlo, že při sjednání pojištění nemovitosti není pojištěná automaticky i vaše domácnost. V pojištění nemovitosti a pojištění domácnosti je totiž rozdíl. A velký.

Když přijdou záplavy nebo povodně

Dáme si příklad na povodních a záplavách. Pokud vám povodeň nebo záplava poničí samotný dům nebo objekt, vše se bude řešit přes pojištění nemovitosti. Pokud vám ale voda poničí i vnitřní vybavení, elektrospotřebiče a jiné zařízení domácnosti, už je potřeba mít sjednané pojištění domácnosti. Teda pokud chcete získat náhradu škody.

Současné pojistky mají obvykle riziko povodní a záplav zahrnuté v jednom společném riziku. Existují ale výjimky. Proto si raději pojištěná rizika znovu zkontrolujte.

Pokud se ale bojíte víc ohně než vody, měli byste vědět, že statisticky je víc katastrof právě kvůli vodě. Například bouřky provázené silným větrem, přívalovými lijáky nebo kroupami dokážou napáchat velké škody.

V případě krupobití, kdy kroupy rozbijí třeba skleník, zimní zahradu nebo kryt na bazén, vám škody vyřeší připojištění vedlejších staveb. Zatímco rozbité sklo u auta musíte řešit přes havarijní pojištění nebo připojištění čelního skla.

Pokud vám ale během bouřky vznikne škoda na vnitřním vybavení, ke krytí škod dojde na základě uzavřeného pojištění domácnosti. Třeba když vypadne elektřina a dojde k výkyvu napětí v elektrické síti a poškození spotřebičů, elektronických zařízení nebo dokonce ztrátě dat v počítačích.

Pozor na podpojištění nebo přepojištění

Jen si dejte pozor, abyste nebyli tzv. podpojištění nebo přepojištění. Co to znamená? Podpojištění znamená, že jste špatně odhadli nebo naopak neuvedli správně hodnotu vybavení svojí domácnosti a pojištění uzavřete na příliš malou částku. Případně svoji pojistku neaktualizujete třeba o nové, dražší vybavení. Když pak dojde k řešení škodné události, nedostanete dostatečné prostředky na nové vybavení nebo dokonce můžete být za podpojištění penalizováni.

Přepojištění znamená zase opačnou situaci, kdy vybavení své domácnosti odhadnete zbytečně, nebo schválně, vysoko a platíte i vysoké pojistné. V obou případech je pro vás takové pojištění finančně nevýhodné. Podle doporučení pojišťoven byste proto měli svoji pojistku domácnosti aktualizovat přibližně jednou za dva až tři roky.

Nejste si jistí, jestli máte správně nastavené pojistné u svojí domácnosti nebo vůbec pojištění domácnosti sjednané nemáte? Ozvěte se pomocí kontaktů na tomto webu a podíváme se na vaši situaci spolu.




Iveta Pechová
Autor: Iveta Pechová

Financím se věnuji 18 let. Od roku 2006 jsem součástí společnosti Fincentrum, a.s.

Nechci Vás zatěžovat dlouhým čtením, protože ani mě samotnou prostě dlouhé článký nebaví.

A co říci?

Má práce mě nesmírně baví a mám ji ráda. Snažím se ji dělat trochu jinak, než většina ostatních lidí z našeho oboru. Tyto stránky jsou možná i malým důkazem.

Je pro mě důležité se o klienta starat v čase. Důraz kladu na dlouhodobý seriozní vztah, který je založen na důvěře. Klient má byt informován o tom co se děje, na co si dát pozor, čeho se vyvarovat a tyto stránky by alespoň částečně k tomu měly sloužit.

Bude-li Vás cokoliv zajímat, pište, volejte...jsem tu pro Vás.

Ať se Vám daří v osobním i profesním životě a baví Vás se na tyto stránky vracet.